Sosiale Mediestrategier

Som den største avisen i Nord-Norge var Nordlys i 2013 ute etter å øke sin tilstedeværelse i sosiale medier, ettersom veksten av tilhengere på Facebook på den tiden stagnerte. Vårt umiddelbare mål i begynnelsen av prosjektet var å analysere og optimalisere Nordlys' frekvens av poster på Facebook, og på den måten føre til vekst.

Ved bruk av analyse og mediestrategier, sammen med kokurranser og annonsering av innhold, begynte Nordlys å vokse. I løpet av vårt 4 måneders engasjement økte de fra 9481 til 12050 likes, og etter et år har de klart å få over 30.000 følgere.

I tillegg til Nordlys har vi også arbeidet med Kvalvik Bait, et revolusjonerende kremete agn som tiltrekker forskjellige arter fisk ved bruk av luktestoffer, vi hjalp Royal Bowling & Biljard i Bodø med å skape tilstedeværelse og vekst, samt relansering Facebooksiden til Morten Flygel, skandinavias eneste Master Diamantkutter.